رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال از شما وپاسخ از اساتید
#1
یه تاپیکی بااین نام فکر میکنم داشتیم.
پیداش کردم بااین یکی ادغام میکنم.
Heart
دانش گنجينه‏ هايى اسـت و كـلـيدهاى آن پرسش است ؛ پس ، خدايتان رحمت كند ، بپرسيد ، كه با اين كار چهار نفر اجر مى‏يابند : پرسشگر ، پاسخگو ، شنونده و دوستدار آنان .

*پيامبر خدا صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم*
پاسخ }}
سپاس شده توسط: میلاد میرزابابایی ، smaeil_m ، rezapk
#2
سلام
(بنده به زبان فني پرواز آشنايي كمي دارم)
مي خواستم بدونم چرا دو هواپيما مدل با يك قدرت و يك وزن ولي دو شكل متفاوت براي بالا رفتن يا پايين آمدن در هوا يكيش يهو بالا يا پايين ميره ولي اونيكي كند اين ارو ميكنه علتش چيه؟
البته فكر كنم اونايي كه بال تيغه اي دارن از نوع اولن يعني سريع عكس العمل نشان ميدن
يا اشتباه ميكنم ؟
ممنون از دوستان
پاسخ }}
سپاس شده توسط: amin2904
#3
(11-17-1391, 11:10 عصر)smaeil_m نوشته: سلام (بنده به زبان فني پرواز آشنايي كمي دارم) مي خواستم بدونم چرا دو هواپيما مدل با يك قدرت و يك وزن ولي دو شكل متفاوت براي بالا رفتن يا پايين آمدن در هوا يكيش يهو بالا يا پايين ميره ولي اونيكي كند اين ارو ميكنه علتش چيه؟ البته فكر كنم اونايي كه بال تيغه اي دارن از نوع اولن يعني سريع عكس العمل نشان ميدن يا اشتباه ميكنم ؟ ممنون از دوستان
هواپیماها طبقه بندی های متفاوتی دارن.یه سری ترینر(آروم پرواز)یه سری 3d (پرواز حرفه ای) ویه سری اسکیل.
هواپیماهای ترینر مخصوص مدلر های تازه وارده.ومعمولا هم پرواز آرومی دارن.
مدل های 3دی یا آکروبات جزء هواپیماهای حرفه ای هستن وحرکاتشون خیلی سریعه.
مدل های اسکیل کپی نمونه واقعی هستن اما درابعاد کوچکتر که پرواز اونهاهم نیاز به تجربه زیادی داره.
یه سری هم هواپیما های اسپورت یا بال زیر هستن که طبقه بندیشون بعداز هواپیماهای ترینر هستش.
و آخرین طبقه وسخت ترین وحرفه ای ترین شاخه مدل های جت هستن که به واسطه استراکچر و ایرفول بدنه پرواز بسیار تیز و سریعی دارن.(اگر علاقه به دیدن پروازش دارید جمعه هفته بعد حتما بیاید زمین پرواز)
طبقه بندی هواپیما از نظر دشواری پرواز به قرار زیره:
1-ترینر
2-اسپورت
3-اسکیل
4-آکروبات یا 3D
5-جت
البته هرکدوم هم زیرشاخه هایی مثل سمی اسکیل وتیغه ای و پوشر وداکت و... دارن.
دانش گنجينه‏ هايى اسـت و كـلـيدهاى آن پرسش است ؛ پس ، خدايتان رحمت كند ، بپرسيد ، كه با اين كار چهار نفر اجر مى‏يابند : پرسشگر ، پاسخگو ، شنونده و دوستدار آنان .

*پيامبر خدا صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم*
پاسخ }}
سپاس شده توسط: smaeil_m ، میلاد میرزابابایی
#4
(11-17-1391, 11:10 عصر)smaeil_m نوشته: سلام
(بنده به زبان فني پرواز آشنايي كمي دارم)
مي خواستم بدونم چرا دو هواپيما مدل با يك قدرت و يك وزن ولي دو شكل متفاوت براي بالا رفتن يا پايين آمدن در هوا يكيش يهو بالا يا پايين ميره ولي اونيكي كند اين ارو ميكنه علتش چيه؟
البته فكر كنم اونايي كه بال تيغه اي دارن از نوع اولن يعني سريع عكس العمل نشان ميدن
يا اشتباه ميكنم ؟
ممنون از دوستان
سلام
نحوه پرواز هر جسمی در هوا به خصوصیات آیرو داینامیکی اون بستگی داره.وبا هر تغییری در اندازه و فرم بالها و بدنه ، نحوه پرواز وعکس العمل پرنده تغییر میکنه.
پیشنهاد میکنم از اینترنت کتابهای مقدماتی پرواز را دانلود و مطالعه کنید.
درسته هواپیماهای تیغه ای عکس العمل سریعتری از خودشون نشون میدن/
موفق باشید.
پاسخ }}
#5
ممنون از توضيحات شما امين عزيز و مهندس نوروزيانRose
چشم مهندس حتما اين كارو خواهم كرد و دانلودش ميكنم
اگه هوا ياري كنه چشم حتما ميام سر زمين
بتزم ممنون
پاسخ }}
سپاس شده توسط: amin2904 ، moh_norouzian
#6
با سلام خدمت دوستان و اساتيد
يه سوال ديگه بر فرض ما يك نقشه هواپيما داريم اگه بخوايم دو تا هواپيما يكيش با چوب بالسا و ديگري رو با فايبر گلاس درست كنيم كدوم سبكتر و محكمتر در مياد؟
ممنون ميشم
پاسخ }}
سپاس شده توسط: moh_norouzian
#7
خوب اول از همه باید بگم که هر مدلی رو نمیشه بافایبر گلاس ساخت.یعنی ارزشش روهم نداره.
در کل فایبر گلاس وزن زیادی داره واغلب برای هواپیماهای جت استفاده میشه.
دانش گنجينه‏ هايى اسـت و كـلـيدهاى آن پرسش است ؛ پس ، خدايتان رحمت كند ، بپرسيد ، كه با اين كار چهار نفر اجر مى‏يابند : پرسشگر ، پاسخگو ، شنونده و دوستدار آنان .

*پيامبر خدا صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم*
پاسخ }}
سپاس شده توسط: پیمان شاهنگیان ، moh_norouzian ، smaeil_m
#8
(11-18-1391, 10:11 عصر)amin2904 نوشته: خوب اول از همه باید بگم که هر مدلی رو نمیشه بافایبر گلاس ساخت.یعنی ارزشش روهم نداره.
در کل فایبر گلاس وزن زیادی داره واغلب برای هواپیماهای جت استفاده میشه.
امين جان ارزششو نداره يعني از نظر مالي ارزش نداره يا مورد ديگه اي؟
پاسخ }}
سپاس شده توسط:
#9
بیشتر مالی.
ارزش وقت گزاشتن روهم نداره.(به غیراز جت واسکی)
دانش گنجينه‏ هايى اسـت و كـلـيدهاى آن پرسش است ؛ پس ، خدايتان رحمت كند ، بپرسيد ، كه با اين كار چهار نفر اجر مى‏يابند : پرسشگر ، پاسخگو ، شنونده و دوستدار آنان .

*پيامبر خدا صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم*
پاسخ }}
سپاس شده توسط: smaeil_m
#10
چون من در ساخت قایق با فایبر گلاس کار کارکردم با اون کمی آشنایی دارم .
کار با فایبر گلاس بسیار راحت ولذت بخش هست و نمونه کار تولیدی بسیار عالی خواهد شد ولی.....
بشرط اینکه قالب مناسبی داشته باشیم و بلطبع تهیه یک قالب مناسب پر هزینه میباشد و برای کارهای تکی مقرون به صرفه نیست ولی
اگر کسی قصد تولید انبوه را داشت بهترین و سریعترین و تمیزترین روش است.
اجزا تشکیل دهنده فایبرگلاس به ترتیب:
1- ژل کد (قست خارجی صاف و رنگی میباشد) که با سطح قالب در تماس خواهد بود
2- الیاف فایبرگلاس بدو صورت سوزنی و حصیری البته بستگی به نوع مصرف دارای تراکم های متفاوت میباشد
3- مایع میانی به نام رزین
4- مایع کاتالیزور به نام خشک کن
کار با فایبر گلاس را میتوانید با بتن ریزی مقایسه کرد که در واقع الیاف نقش میل گرد و رزین نقش بتن را بازی میکند البته با این تفاوت
بتن پس از یک ماه مستحکم میشود ولی فایبر گلاس پس از یک ربع ساعت.......
عشق است در آسمان پریدن    در حلقه عاشقان مستانه رسیدن

[عکس: 1760fa8412e5647e1.jpg]

 
پاسخ }}


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان